پیوند ها

 

 

 



 

مطبوعات

 

تماس با ما

 

ابزار پرش به بالا

 

بانک اطلاعاتی شهرستان بیرجند
چگونگی ثبت وفات و صدور گواهی فوت
     

 ماده 22 قانون ثبت احوال کشور

 

وفات هر کس اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود و نیز وفات ایرانیان در  خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام میشود .

 

هر یک از اشخاص زیر می توانند به اعلام وفات واخذ گواهی فوت اقدام نمایند :

 

1 - نزدیکترین خویشاوند متوفی یا هر شخصی که در موقع وفات حاضر بوده است با ارایه مدارک شناسایی 

 

2 - ماموران انتظامی  

 

3 - متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است 

 

4 - متصدیان گورستانها 

 

5 - مقامات قضایی و نظامی 

 

6 - گروههای امدادی 

 

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت وفات :

 

1 - شناسنامه متوفی و کارت شناسایی ملی در صورت وجود. 

 

2 - گواهی پزشک یا بیمارستان یا مسئولین گورستان یا معرفی و حضور دو نفر گواه با ارائه مدرک شناسایی در اداره ثبت احوال موردمراجعه.

 

 صدور خلاصه رونوشت وفات ( گواهی فوت) :

 

1 - گواهی فوت به هر شخصی و به هر تعدادی که درخواست نماید تسلیم خواهد شد 

 

2 - برای هر برگ گواهی فوت فیش بانکی به مبلغ 20000 ریال قابل پرداخت در کلیه شعب بانک .ملی در سراسر کشور بنام سازمان ثبت احوال کشور .

 

 نحوه مراجعه و ثبت وفات و صدورگواهی فوت :

 

جهت ثبت وفات و اخذ گواهی فوت کلیه ادارات ثبت احوال سراسر کشور آمادگی دارند در ساعات و ایام اداری پاسخگوی مراجعین محترم باشند و در صورت تکمیل بودن مدارک لازم .نسبت به ثبت وفات و صدور گواهی فوت در همان روز اقدام خواهد شد . در صورت عدم تحویل شناسنامه متوفی ارائه مدارکی که هویت وی را مشخص نماید الزامی است که در این صورت پس از طی مراحل اداری لازم نسبت به ثبت وفات و صدور گواهی فوت .اقدام خواهد شد .

 

مدت زمان انجام کار :   

 

مدت زمان انجام کار 34 دقیقه و تعداد فعالیت های لازم 12 مورد می باشد.

 

توصیه های ضروری :

 

1 - اصلح است که اعلام وفات در ظرف مهلت مقرر ( 10 روز ) به اداره ثبت احوال اعلام گردد 

 

2 - صدور گواهی فوت در مراحل بعدی مستلزم ارائه شناسنامه متوفی یا اعلام شماره و تاریخ .ثبت وفات می باشد 

 

3 - صدور گواهی فوت مستلزم ثبت وفات است ، با توجه به اهمیت موضوع لازم است قبل از امضاء .سند مربوطه از صحت مندرجات آن اطمینان حاصل نمایید 

 

4 - بهنگام دریافت گواهی فوت از صحت مندرجات آن اطمینان حاصل نمایید

 

5 - پس از وفات ، گواهی فوت جایگزین شناسنامه متوفی می باشد که بنابه ضرورت و نیاز این گواهی ارائه خواهد شد 

 

تعاریف و مفاهیم :

 

1 - سند وفات : سند وفات سندی رسمی است که وفات هر فرد در آن ثبت و بر اساس آن گواهی فوت صادر می گردد .

 

2 - گواهی فوت : گواهی فوت که همان خلاصه رونوشت وفات می باشد بر اساس مندرجات سند فوت تنظیم و تسلیم میگردد .

آخرین بروز رسانی : 1392/06/25 12:57:07  تعداد مشاهده : 1478  نویسنده / ویرایشگر : H.Momeni

 

 

 

 

 

 

 

 

ذکر روزهای هفته

 


               
                                                                                                                       
               

 

 

 

 

پربازدیدترین مطالب

 

 

کد پربازدیدترین

 

 

شمارشگر کاربران

 

 

 

آی پی شما

 

وب سایت رسمی اداره ثبت احوال شهرستان خوسف........... آدرس: خوسف -بلوار امام خمینی - نرسیده به میدان امام خمینی تلفن : 3247336-056 پست الکترونیکی :khj_khusf@sabteahval.ir


طراحی و پیاده سازی توسط : گروه نرم افزاری راک
RaakCMS