پیوند ها

 

 



 

مطبوعات

 

تماس با ما

 

ابزار پرش به بالا

 

بانک اطلاعاتی شهرستان بیرجند
فصل دوم – اسناد و مدارک ثبت احوال
     

 

ماده 10 : وقایع حیاتی هر فرد ( ولادت ، ازدواج ، طلاق ، رجوع . بذل مدت ، وفات ) در دفاتری به شرح زیر به ثبت می رسد.
     1 - دفتر ثبت کل وقایع – که در آن بدواً ولادت هر فرد ثبت و وقایع مربوط به ازدواج ، طلاق ، رجوع و بذل مدت و وفات همسر ، ولادت و وفات اولاد ووفات صاحب سند از روی مندرجات اعلامیه ها و مدارک در آن ثبت می گردد.
      2 -  دفتر ثبت وفات – که در آن واقعه مربوط به وفات هر فرد به ثبت می رسد ( اصلاحی1363/10/18 ) .

تبصره 1- صفحات دفتر ثبت کل وقایع باید شماره گذاری شود و با تعین تعداد کل صفحات نخ کشی و سرب و منگنه شده وبه امضاء دادستان یا نماینده او برسد.
تبصره 2- دفتر ثبت کل وقایع هر سال پس از انقضای مدت صدو بیست سال از جریان خارج و به بایگانی راکد منتتقل می شود .
تبصره 3- هرگاه اسناد یا دفاتر از بین برود در صورت وجود سابقه از روی سوابق و در صورت نبودن سابقه با دعوت صاحبان اسناد به وسیله آگهی طبق مدارک موجود در دست آنان پس از رسیدگی دفاتر یا اسناد معدوم تجدید می گردد.

ماده 11: دفتر ثبت کل وقایع و وفات پس از ثبت باید به امضاء اعلام کننده و گواهان و مامور یا نماینده ثبت احوال برسد و مهر شود و در صورت وجود گواهی ماما یا پزشک نیازی به گواهان نخواه بود. پس از تکمیل و امضاء اسناد مزبور تصحیح یا تغییر مندرجات آن منحصراً به موجب مقررات این قانون خواهد بود ( اصلاحی 1363/10/18 ).

 

آخرین بروز رسانی : 1392/06/25 12:55:07  تعداد مشاهده : 1293  نویسنده / ویرایشگر : H.Momeni

 

 

 

 

 

 

 

ذکر روزهای هفته

 


               
                                                                                                                       
               

 

 

 

 

پربازدیدترین مطالب

 

 

کد پربازدیدترین

 

 

شمارشگر کاربران

 

 

 

آی پی شما

 

وب سایت رسمی اداره ثبت احوال شهرستان خوسف........... آدرس: خوسف -بلوار امام خمینی - نرسیده به میدان امام خمینی تلفن : 3247336-056 پست الکترونیکی :khj_khusf@sabteahval.ir


طراحی و پیاده سازی توسط : گروه نرم افزاری راک
RaakCMS